×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

برگزاری نهمین کنفرانس مهندسی و فیزیک پلاسمای ایران در دانشگاه گنبدکاووس

1401/04/22

چهارشنبه 22 تیرماه 1401- دانشگاه گنبد کاووس با هدف ارج نهادن به علوم پایه، نهمین کنفرانس مهندسی و فیزیک پلاسمای ایران را برگزار کرد تا متخصصان حوزه فیزیک و مهندسی پلاسما جهت تبادل آخرین دستاوردها و یافته های علمی شان در زمینه ی پلاسما و کاربردهای آن گرد هم آیند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در آیین افتتاحیه این کنفرانس دکتر ابوالفضل طهماسبی، ریاست دانشگاه گنبدکاووس ضمن خیر مقدم‌گویی به مهمانان و مدعوین گرامی، از زحمات همکاران دانشکده علوم پایه و فنی مهندسی به ویژه گروه فیزیک، که تدارک و برگزاری این کنفرانس دو روزه را به عهده داشته اند تشکر و قدردانی نمود و ابراز امیدواری کردند که خروجی این همایش در جهت حل مشکلات مردم و منطقه کاربردی گردد.
در ادامه دکتر مصطفی مهدی پور، رییس نهمین کنفرانس مهندسی و فیزیک پلاسمای ایران و عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه گنبدکاووس روز چهارشنبه 22 تیرماه گفت: با توجه نامگذاری جهانی امسال به‌عنوان سال "علوم پایه"، دانشگاه گنبدکاووس برای ارج نهادن به بخشی از علوم پایه اقدام به برگزاری این رخداد علمی با فراخوان مقالات توسط کارشناسان و متخصصان حوزه فیزیک و مهندسی پلاسما کرد تا ضمن تبادل آخرین دستاوردها و یافته‌های علمی شان، سهمی در رشد و اعتلای منطقه و در نهایت کشور داشته باشد. 

دکترمصطفی مهدی پور افزود: پس از اعلام فراخوان ۱۴۷ مقاله از استادان و کارشناسان دانشگاه‌های کشور به دبیرخانه این کنفرانس ۲ روزه ارسال شد که پس از داوری و ارزیابی 128 ماله پذیرفته و از این تعداد ۱۰ مقاله در قالب سخنرانی و ۱۱۸ مقاله به صورت پوسترارائه می گردد.

به گفته وی، دانشگاه‌های شهید بهشتی، صنعتی امیر کبیر، علم و صنعت ایران، تبریز، مازندران، صنعتی سهند و سازمان انرژی اتمی از مهمترین مراکر آموزش عالی ارسال کننده مقاله به این رخداد علمی هستند.

رییس نهمین کنفرانس مهندسی و فیزیک پلاسمای ایران همچنین ادامه داد: باتوجه به راهبرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص ارتباط با اساتید و مراکز علمی و پژوهشی دانشگاه‌های خارج از کشور، در این کنفرانس از سه سخنران خارجی نیز دعوت شده تا سخنرانی داشته باشند.

دکترمهدی پور گفت: این سخنرانان از کشور آلمان (پروفسور Holger Kersten)، مجارستان (دکتر Prashant Kumar Singh) و هند (دکتر Amar Prasad Misra) هستند.