×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

بازدید معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس از دانشگاه

1400/12/18

روز چهارشنبه مورخ 18 اسفند 1400، مهندس مهدی دهرویه، معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان از دانشگاه گنبدکاووس بازدید و در جلسه هم اندیشی با حضور اعضای هیأت رییسه و مدیران دانشگاه شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گنبدکاووس: مهدی دهرویه، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در بازدید از پروژه های دانشگاه گنبدکاووس اظهار کرد: دانشگاه گنبدکاووس تاکنون با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان، شیوع بیماری کرونا و کمبود منابع اعتباری عملکرد خوبی داشته و انتظار می‌رود در مسیر آموزشی شدن دانشگاه نیز تلاش خود را در راستای راه اندازی آموزشکده پزشکی بنماید.

وی تصریح کرد: با توجه به توان و ظرفیت علمی این دانشگاه انتظار می‌رود سند‌جامع توسعه شهرستان تهیه شود و یا برش شهرستانی سند جامعه توسعه استانی به‌صورت بومی‌سازی منطقه ارائه شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود قابلیت کشاورزی در منطقه ما هنوز محصولات به صورت سنتی کشت می‌شود و کشاورزان به این باور و یقین نرسیدند که با استفاده از کشاورزی صنعتی می‌توان تولید بیشتر و با کیفیت‌تری در مقیاس کوچک‌تر داشت.

وی ادامه داد: دانشگاه در رسیدن کشاورزان منطقه به این باور و فرهنگ‌سازی نقش بسزایی داشته و با استفاده از اراضی کشاورزی دانشگاه گنبدکاووس در کشت محصولات به صورت صنعتی و بازدید کشاورزان از این اراضی می‌تواند زمینه لازم برای ملموس شدن این کشت بین کشاورزان را فراهم کند.

دهرویه گفت: پیشنهاد می‌شود از ظرفیت و استعدادهای دانشجویان در ارائه طرح و برنامه در راستای آسیب‌های اجتماعی و طرح‌هایی برای بهتر شدن عملکرد دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.
 

رئیس دانشگاه گنبدکاووس در این بازدید گفت: در کنار مزارع آموزشی و پژوهشی، باغ ۱۵ هکتاری میوه هایی مانند هلو، شلیل، آلو، انگور، گلابی و غیره به منظور انجام تحقیقات مورد نیاز دانشجویان در این دانشگاه احداث شده است.

دکتر ابوالفضل طهماسبی اظهار کرد: استخر دو منظوره برای پرورش ماهیان و آبیاری اراضی کشاورزی و نیز انجام تحقیقات علمی در حوزه شیلات احداث شده است.

وی تصریح کرد: در زمان تحریم و همچنین شیوع بیماری کرونا، این دانشگاه کمبودهای مالی را دست آویز قرار نداده و تلاش خود را در این مدت نسبت به قبل بیشتر کرده تا بتواند پروژه‌های بزرگی مانند سلف سرویس مرکزی، خوابگاه دانشجویی، سالن آمفی تئاتر، سالن ورزشی و غیره احداث کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۴ هزار دانشجو، ۱۴۲ نفر عضو هیات علمی و پنج دانشکده است.

رئیس دانشگاه گنبدکاووس گفت: در سال ۱۳۶۲ از سوی وزارت فرهنگ وقت حدود ۱۰۰ هکتار زمین برای احداث دانشگاه گنبدکاووس در نظر گرفته شده که متاسفانه تاکنون سند آن به ثبت نرسیده و امید داریم با همکاری مدیران مرتبط بتوانیم با رفع مشکلات حقوقی، اسناد این اراضی را بنام «دانشگاه گنبدکاووس» به ثبت برسانیم.