×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

ارسال‌های جدید

شرایط و مدارک وام های دانشجویی نیمسال دوم سال تحصیلی 1403-1402

1402/12/01

        اطلاعیه 

                شرایط و مدارک وام های دانشجویی

نیمسال دوم سال تحصیلی 1403-1402

وام های دانشجویی  شامل دانشجویان روزانه ای می‌باشد که شاغل  و بورسیه نباشند (دانشجویانی که مشمول دریافت بیمه شوند جزو شاغلین محسوب می گردند)

ابتدا دانشجو می‌بایست طبق راهنمای موجود در سایت دانشگاه در سامانه جدید صندوق رفاه دانشجویان به آدرس refah.swf.ir  تشکیل پرونده دهد و سپس مشخصات شخصی و شماره حساب و شماره شبا تجارت بنام خود و مقطع تحصیلی را در سامانه وارد نماید. مدارک و مستندات خود را درسامانه بارگذاری نماید و سپس طبق زمان بدی وام ها درخواست وام مورد تقاضای خود را در سامانه ثبت نماید. دانشجویان خوابگاهی یا دانشجویانی که از قبل در سامانه صندوق رفاه پرونده داشته اند نیاز به تشکیل پرونده جدید ندارند. و فقط می بایست مقطع جدید خود را در سامانه ثبت نمایند.

مدارک و مستندات:

-سند تعهد محضری (فرمت پیش نویس درسایت دانشگاه بارگذاری شده است)

- ارائه آخرین حکم استخدامی و فیش حقوقی ضامن

- کپی شناسنامه و کارت ملی ضامن

ضامن می‌بایست: کارمند رسمی، پیمانی، قراردادی دستگاههای اجرایی (شرکت‌های خصوصی و سهامی خاص شامل نمی باشند) با حداقل با 5 سال سابقه و دارای شناسه کارمندی باشد.بازنشستگان کشوری و لشکری و مستمری بگیران تامین اجتماعی و ... ( مطابق ماده 11 آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وام های دانشجویی)

- سقف ضمانت وام های دانشجویی به ترتیب 60 و 120میلیون تومان است و ارائه گواهی کسر از حقوق برای دانشجویانی که مجموع وام های دریافتی آنان بیش از 120میلیون تومان برسد الزامی است. در گواهی کسر از حقوق می بایست نوع استخدام ضامن  و همچنین مشخصات وام گیرنده (دانشجو) درج گردد و عنوان  نامه صرفا خطاب به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد و سازمان مربوطه متعهد به پرداخت بدون قید و شرط بدهی از طریق کسر از حقوق ضامن گردد.

-  کارت دانشجویی ( یا برگه انتخاب واحد ترم) ، کپی شناسنامه و کارت ملی دانشجو

- دانشجویان متاهل ( شناسنامه همسر و سند ازدواج )

- ثبت شماره حساب و شماره شبا فعال تجارت بنام دانشجو در سامانه صندوق رفاه

- متقاضیان وام ودیعه مسکن اجاره  نامه به نام خود دانشجو و یا همسر در شهر محل تحصیل و یا محل سکونت و کد رهگیری ثبت شده را می بایست در سامانه بارگذاری نمایند.

متقاضیان وام ضروری خرید لوازم کمک آموزشی فاکتور بنام خود دانشجو که تاریخ آن از شش ماه در نیمسال تحصیلی عبور نکرده باشد و مهر و امضای  فروشنده از فروشگاه معتبر را می بایست در سایت بارگذاری نمایند.

متقاضیان وام ضروری ازدواج، تولد فرزند و ... می بایست سند ازدواج، شناسنامه فرزند و ... را در سایت بارگذاری نمایند.

  مدارک به صورت کامل در تاریخ معین شده ارائه گردد و سند تعهد محضری دقیقا مشابه فرمت پیش نویس بوده بدون کم و کاست و کلیه موارد خواسته شده تکمیل گردد.

تایید نهایی وام، منوط به ثبت موارد بالا در سامانه صندوق رفاه دانشجویان و ارائه مدارک و مستندات به اداره رفاه دانشجویی  دانشگاه می باشد.

ضمناً، طبق بخشنامه جدید صندوق رفاه دانشجویان شبانه شامل دریافت هیچ نوع وامی (شهریه شبانه) نمی باشند.

همچنین وام های ضریب 50 درصد فقط شامل دانشجویان مجرد می‌باشد و از نیمسال جدید شرط معدل برای وام تحصیلی بالاتر بلااثر می باشد.

تذکر: با توجه به احتمال وجود مشکلات سامانه ای در وب سایت و یا قطعی اینترنت و موارد مشابه خواهشمند است فرآیند ثبت درخواست وام و بارگذاری مدارک را به روزهای پایانی موکول ننمایید و حداکثر یک هفته قبل از مهلت تعیین شده به اداره رفاه مراجعه، ثبتنام خود را نهایی و مستندات را تکمیل نمایید. در صورت وجود مشکلات سامانه‌ای عواقب عدم درخواست به موقع وام و ثبت مدارک آن در روزهای پایانی بر عهده خود دانشجو می‌باشد.

** شایان ذکر است در نیمسال جدید شرط معدل برای وام تحصیلی بلااثر بوده و مادامی که دانشجو در سنوات مجاز رفاهی تحصیل می نماید می تواند مطابق ضوابط و مقرر ات از وام تحصیلی بهره مند گردد . 

   

فرم ها :

بخشنامه

راهنمای ثبت نام 

آیین نامه جدید سال تحصیلی 1403-1402

جدول مبالغ

فرم سند تعهد

 

                                                                                                                                                                                                                  باتشکر

رفاه دانشجویی دانشگاه گنبد کاووس

داخلی 4-01733262199