×
سامانه جامع دانشگاه
سامانه پست الکترونیک
سامانه کتابخانه
سامانه آموزش مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ریاست
EN RU

ارسال‌های جدید

اطلاعیه مرحله ارزیابی تخصصی آزمون نیمه متمرکز دکتري سال 1400

1400/03/04

اطلاعیه دانشگاه گنبد کاووس در خصوص مرحله ارزیابی تخصصی آزمون نیمه متمرکز دکتري سال 1400

با توجه به آیین­ نامه پذیرش دانشجو در دوره دکتری(Ph.D)،  پذیرش دانشجو در این آزمون شامل اجرای فرایند دو مرحله­ای خواهد بود که اجرای این مراحل مطابق با ­ نامه ابلاغی شماره 10826 مورخ 1400/02/26 صورت خواهد گرفت. مرحله اول مربوط به سنجش علمی بوده که برگزاری آزمون آن توسط سازمان سنجش آموزش کشور صورت گرفته است و مرحله دوم آن شامل بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلبان است که توسط دانشگاه­های پذیرنده دانشجو صورت می­گیرد. در راستای اجرای مرحله دوم موارد ذیل را به اطلاع داوطلبان می رساند:

1- حدنصاب دانشگاه:

داوطلبان حاضر در جلسه آزمون که برای آنها کارنامه مرحله اول (سنجش علمی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور صادر شده است و نسبت به انتخاب رشته اقدام نموده اند، در صورت دارا بودن حد نصاب مطابق کارنامه کد رشته محل های انتخابی می توانند با توجه به مفاد این اطلاعیه در تاریخ مقرر برای ارزیابی تخصصی به دانشگاه مراجعه نمایند.

شایان ذکر است حد نصاب لازم برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران 70 درصد و برای داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و مربیان حائز شرایط 80 درصد حد نصاب اعلام شده برای داوطلبان آزاد می باشد که وضعیت  آنها در کارنامه درج شده است.

ده درصد ظرفیت اعلام شده مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) در هر کد رشته محل برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به شرط کسب حداقل ۸۰% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر یک از مراحل آزمون اختصاص می یابد. ارائه اصل حکم کارگزینی برای استفاده از سهمیه الزامی است.

2-  برنامه زمانی ارزیابی تخصصی:

کدرشته محل­هاي مورد پذیرش دانشگاه گنبد کاووس و تاریخ­هاي مراجعه حائزین شرایط مرحله ارزیابی تخصصی

کدرشته محل

کدرشته امتحانی

نام رشته امتحانی

نام گرایش

نوع دوره

ظرفیت

تاریخ مصاحبه

ساعت مصاحبه

لینک مصاحبه

1160

2447

علوم و مهندسی شیلات

صید و بهره برداری آبزیان

روزانه

3

1400/03/17

9:30 صبح

http://elc.gonbad.ac.ir/fisheries-phd-interview-99

1160

2432

آگروتکنولوژی

فیزیولوژی و اکولوژی گیاهان زراعی

روزانه

2

1400/03/18

 

9 صبح

http://elc.gonbad.ac.ir/mosahebeh

1160

2432

آگروتکنولوژی

فیزیولوژی واکولوژی گیاهان زراعی

روزانه

2

1400/03/19

 

9 صبح

http://elc.gonbad.ac.ir/mosahebeh

 

3-  مدارك مورد نیاز:

- تکمیل و تهیه پرینت از  فرم شماره 1، فرم شماره 2 و فرم شماره 3

- اصل شناسنامه و کارت ملی و تصویري از تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی

- تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتري سال 1400

- اصل مدرك یا گواهی کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریز نمرات هر دو مقطع

تبصره1- آندسته از داوطلبان که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند علاوه بر اصل مدرك کارشناسی ناپیوسته می بایست اصل مدرك کاردانی را نیز ارائه نمایند.

تبصره2- آندسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ 1400/06/31 در مقاطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل خواهند شد، می بایست اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه محل تحصیل، مربوط به معدل واحدهاي گذرانده تا تاریخ 1399/11/30 را همراه داشته و ارائه نمایند.

- تمامی مدارک پژوهشی و آموزشی ذکر شده در فرم شماره 1

- کپی فیش بانکی به مبلغ  700/000 ریال (هفتاد هزار تومان) بابت هزینه مصاحبه به شماره حساب جاری شماره 3137083689 با شناسه واریز 1991751239 به نام درآمدهای متفرقه آموزشی و پژوهشی دانشگاه نزد بانک تجارت شعبه سه راه فرودگاه

- اصل حکم کارگزینی و کپی آن برای داوطلبان حائز شرایط سهمیه مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری

- ارائه اصل و تحویل کپی مدارک مربوط به دارندگان سهمیه ایثارگر و رزمنده

- برای کسب امتیازات مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی، ارائه مستندات از قبیل سوابق تدریس، طرحهای پژوهشی انجام شده، مقالات چاپ یا پذیرش شده و نیز شرح مختصری از زمینه تحقیقاتی مورد علاقه با توجه به سوابق پژوهشی، مدرک زبان و … ضروری است.

- شاغلان خدمت در سازمان ها و دستگاههای دولتی در صورت قبولی در آزمون، می بایست موافقت کتبی و بدون قید و شرط با ادامه تحصیل را از سازمان متبوع خود اخذ و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

- شاغلان و متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش باید مجوز مربوطه را از سازمان آموزش و پرورش استان محل خدمت خود اخذ و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

نحوه درخواست پذیرش از دانشگاه  و ارسال مدارک مصاحبه:

- تکمیل پرونده مطابق فرم شماره 1 و ارسال اسکن مدارک و صفحه اول مقالات از طریق پست الکترونیک به ایمیل مدیر گروه مربوطه حداکثر تا پایان وقت اداری 1400/03/11 ارائه اصل مدارک و فیش واریزی در روز مصاحبه الزامی است.

مدیر گروه

ایمیل

شماره تماس

مدیر گروه تولیدات گیاهی

rahemi@gonbad.ac.ir

09388514630

مدیر گروه شیلات

rpatimar@yahoo.com

09111700449

معاونت آموزشی دانشکده

-

33261769 - 017

 

نکته: دانشجویانی که تمایل به مصاحبه غیر حضوری دارند کل مدارک خود را به ایمیل مدیر گروه مربوطه ارسال نمایند و حتماً نرم افزار Adobe connect را نصب نموده و از طریق لینک ذکر شده در بخش 2 به عنوان مهمان وارد نرم‌افزار شوند. دانشجویان گرامی لازم است برای هماهنگی و آماده شدن جهت مصاحبه غیرحضوری با مدیر گروه مربوطه در تماس باشند.

 

4- شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان:

- احراز تمامی شرایط اعلامی در دفترچه شماره (1) و (2)  آزمون نیمه متمرکز دکتري سال 1400 الزامی است.

- شرکت در تمامی مراحل ارزیابی تخصصی اعلام شده در این اطلاعیه براي تمامی متقاضیان براي پذیرش نهایی الزامی می باشد.

 

5- شرایط اختصاصی دانشگاه:

  • اسامی پذیرفته شدگان نهایی با احتساب 50% نمره آزمون متمرکز و 50% نمره ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی (مرحله دوم)، در صورت احراز حدنصاب نمره مرحله دوم آزمون، تایید صلاحیت عمومی و بر اساس اولویت انتخابی توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد. 

 

   نحوه محاسبه امتیاز سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری

 20 امتیاز ارزیابی تخصصی بر اساس سوابق و فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فناوری داوطلب مطابق جدول زیر می باشد. داوطلب محترم برای کسب امتیاز از این بخش، لازم است اصل مدارک و مستندات آموزشی و پژوهشی خود را به دانشکده در روز مصاحبه تحویل تا مورد ارزیابی گروه های آموزشی قرار گیرد.

جدول نحوه محاسبه امتیازات آموزشی، پژوهشی و فناوری (حداکثر 20 امتیاز )

 ردیف

نوع فعالیت

حداکثر امتیاز

نحوه ارزیابی

امتیاز مکتسبه

1

1-1 مقالات علمی – پژوهشی (داخلی و خارجی ) مرتبط با پایان نامه کارشناسی ارشد و مرتبط با رشته و گرایش کد رشته امتحانی *

1-2 گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران/ طرح پژوهشی خاتمه یافته با تایید دانشگاه ها یا مراکز معتبر

1-3 برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر

10

مطابق آئین نامه ارتقاء

 

 

 

 

2

مقالات علمی – ترویجی مرتبط با پایان نامه کارشناسی ارشد و مرتبط با رشته و گرایش کد رشته امتحانی

2

مطابق آئین نامه ارتقاء

 

3

مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی یا خارجی) مرتبط با پایان نامه کارشناسی ارشد و مرتبط با رشته و گرایش کد رشته امتحانی

2/5

مطابق آئین نامه ارتقاء

 

4

تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی

1

مطابق آئین نامه ارتقاء

 

5

معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل

1

طبق نظر کمیته مصاحبه کننده

 

6

برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی

1

طبق نظر کمیته مصاحبه کننده

 

7

مدرک زبان معتبر

1/5

طبق جدول شماره 6

 

8

سایر موارد مورد نظر دانشگاه

1

 

 

 

جمع

20

 

 

 

*درصورتی که در یک کد رشته محل، داوطلبی از بند 1-1 جدول فوق امتیازی بیشتر از 10 کسب نماید، سقف 10 امتیاز برای وی منظور شده ولی امتیاز سایر داوطلبان از بند مذکور به همان نسبت معادل سازی خواهد شد.

  مصاحبه حضوری (30 امتیاز)

شامل تسلط در تجزیه و تحلیل مطالب علمی و پاسخگویی به سوالات؛ وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی؛ شخصیت، متانت و نحوه تعامل؛ نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی؛ توانایی فن بیان و انتقال مطالب؛ هم راستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت های علمی اعضای گروه و ...

 6- محل برگزاري مصاحبه یا آزمون تخصصی:

مصاحبه به صورت مجازی برگزار می­گردد.

تذکر مهم:

  • هرگونه تغییرات یا اصلاحات احتمالی در نحوه برگزاری یا اعلام نتایج متعاقبا از طریق سایت دانشگاه اعلام خواهد شد.  به داوطلبا ن توصیه می شود برای اطلاع از آخرین تغییرات، سایت دانشگاه را  مرتبا چک نمایند.
  • داوطلبانی که تمامی مراحل ارزیابی را با موفقیت به اتمام برسانند و در ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه قرار گیرند، توجه داشته باشند که پذیرش آنها بصورت مشروط بوده و پذیرش نهایی و قطعی منوط به تأیید صلاحیت عمومی آنها از سوی دبیرخانه گزینش دانشجو خواهد بود.
  • متقاضیان محترم در صورت هر گونه سوال می توانند با شماره تماس مستقیم دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه گنبد کاووس و مدیران محترم گروه ارتباط برقرار نمایند

 

با آرزوی موفقیت- معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه